Monday, March 28, 2011

Siapakah Aku???

Kegelapan menatap lembut hari-hariku
Kehampaan menyapa hidupku dengan hangat
Kekosongan mengisi setiap lembar dalam hariku
Siapakah aku dalam kepasrahan ini?
Berjalan ku lepas dengan tetesan air mata
Bebas, tanpa arah, ku memberontak
Siapakah aku dalam keputusasaan ini?
Aku yang kehilangan separuh jiwaku
Kucari, kutemukan, namun ku lepas
Kediamanku membodohi dalam ketidakpercayaan
Demi sesaat, kulepas mereka yang abadi
Siapakah aku dalam kebisuan ini?
Tuhan..
Saat ku yang tanpa arti
Kembali ku bersujud memohon
tetap kusyukuri yang ada
Tapi kuberharap kehendakMu adanya kehendakku
Menopangku kembali seperti kehampaan ini datang
Dan ku kan menjawab yang berarti
Kali kedua ku bertanya
Siapakah aku?

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger
cursor by onehundred-vicless-nights

Please Translate Here